Kimi Raikkönen
Kimi Raikkönen
Menü
 
Idő
 
Egy kis finn
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Névjegy

N évjegy

Egy újabb oroszlán
- névjegy: Kimi Räikkönen

Valami mozog ebben a hűvös, csendes, visszahúzódó finn srácban, mert karrierje során - igaz, szerencsével - kihagyhatta a Formula 3-at és a Formula 3000-et is. Ő az élő példa arra, hogy rövid úton is bekerülhet valaki az F1-be. Töretlen elszántsága, koncentrálóképessége és szédületes gyorsasága révén akár az Oroszlán nevet is méltán viselhetné. Pedig azt Mansell óta nem osztották senkinek...

Kimi Räikkönen hirtelen és hevesen reagáló, lobbanékony autóversenyző. Már gyermekkorábam sem bírt magával. Amivel csak játszott, abban mindig a száguldást, a lendületet kereste. Akárcsak testvére, Rami - aki ralliversenyző manapság. Édesanyjuk állandóan figyelmeztette őket, hogy a gyorsaság veszéllyel is párosul, de ez nem hatott a gyerekekre. Nem ritkán előfordult, hogy a ház körüli biciklizést követően Kimi több sebből "vérezve" ment be a szobájába tanulni. Mindez azért történhetett meg, mert állandóan csak a győzelem, a siker járt a fejében, pedig itt még csak játékról volt szó. Amit ráadásul a testvérével, Ramival vívott...
Nyolcévesen ült először gokarton. Bár nem nyert temérdek trófeát, mégis hamar megmutatkozott a társakhoz való kíméletlensége és erőszakos harci kedve. Kora ellenére nagyon érett, higgadt stílusban versenyzett. Amikor már megindult a szekere, és a győzelem győzelmet követett, harci szenvedélye csak fokozódott, ezzel további rejtett erőtartalékokat mozgósított fejlődése érdekében.
De mégis, mi lehet az a plusz, amivel oly ellenállhatatlan a versenypályákon a futamok hétvégéjén? Elsősorban személyiséének belső nyugalma, harmóniája, hiszen legbelül tudja, hogy aki gyenge, az elbukik, nem jut sehová. Másodsorban precizitása, mert minden idővel, amit autójában eltölt, jól tud gazdálkodni. Harmadsorban pedig a tökéletesség utáni vágya, amivel uralni képes pillanatnyi reakcióit, miközben kiélheti szenvedélyét a félelmetes sebességhatárok veszélyei között. Az autóversenyzés csakis a győzelemről szól. Nem érdekes, hogy azonos-e a csapaton belüli elbánás, hogy ugyanazt a felszerelést kapja-e az illető, mint a csapattárs. Itt csak a gyorsaság tesz különbséget a versenyzők között. Főleg igaz ez, ha az autók teljesítménye között nincsen számottevően nagy különbség.
A Formula-Renault és a Formula-Ford az első igazi lépések az F1 felé. 1999-ben meggyőzően nyerte a téli Formula-Renault 2000-es bajnokságot a Manor Motorsport színeiben. Négy verseny, négy győzelem. Mindez elegendő volt Kiminek, hogy egy ülést szerezzen magának a 2000. évi brit szezonra. A bajnokságban aztán hengerelt: tíz futamból hétszer győzött, hatszor az élről indult és hétszer megfutotta a leggyorsabb kört. Egyértelműen hős elődje, Antonio Pizzonia örökébe lépett, ráadásul sikere egy mugellói Formula-1-es Sauber tesztet is eredményezett, még szeptember 12-én.
A közel 700 lóerős differencia ellenére remek napot zárt. A megilletődöttség semmi jele sem tükröződött az arcán és uralta, tökéletesen kordában tartotta a dübörgő szörnyetegét. Peter Sauber csak kapkodta a fejét, a látottak kellemes emlékkel ajándékozták meg: "Nem akartam elhinni, hogy ő, aki ilyen fiatal, és még alig versenyzett Formula autókkal, csak úgy beül, és mint aki már évek óta ezt csinálja, halálos nyugalommal elindul. Egyértelműen erre teremtették, de az fogott meg benne a leginkább, hogy már akkor készen állt a kihívásra". Sauber úr pedig tudta mit csinál, mert december 7-én leigazolta csapatába Nick Heidfeld mellé. A gyors szerződéskötés nem tetszett az FIA elnökének és néhány pilótának, mondván "ne lehessen már a bölcsődéből az F1-be jutni", ezért csak négy futamra kapta meg a 2001. évi versenyzéshez szükséges szuperlicencet. Az egészben az volt a legcsodálatosabb, hogy Kimi tudatosan fittyet hányt az FIA ítéletére, és a bizalmatlanságért már debütálásakor megszerzett pontjával visszavágott Max Mosleynak. Ő volt az 50. olyan versenyző a Formula-1 történetében, aki ponttal kezdte el pályafutását.
Három futam elteltével Kimi egyértelműen beilleszkedett társai közé, az FIA mégis kitolta licenc-ügyét a Monacói Nagydíjig. Senkinek nem jött jól, hogy imolai baleseténél (a 18. körben a Piratella-kanyar előtt) sokan őt hibáztatták, holott a telemetrikus adatok alapján kiderült, hogy közel 170 km/órás sebességnél egyszerűen a kezében maradt a kormányműve. Még ilyen stresszes időszakban is higgadt tudott maradni, és óvatosan válogatta meg szavait az FIA-ról nyilatkozva: "Úgy érzem, három hónapon át úgy kell versenyeznem, hogy közben egyetlen hibát sem vétek, egyetlen ostoba dolgot sem követek el. Az illetékeseknek ennyi idő kell ahhoz, hogy megállapítsák, tudok vezetni." Később, az ausztriai negyedik helyezésével aztán végérvényesítették szuperlicencét, bár viselkedésén, habitusán ez mit sem tükröződött. Ugyanolyan maradt, mint előtte.
Nem tudni, hogy kitől örökölte túlzott optimizmusát, mely cseppet sem párosul nagyképűséggel. Az embereknek szerte a világban nehéz ezt kezelniük, de őt ilyennek kell elfogadni.
Sohasem beszél mellé, ha szakmai dolgokról van szó, egyszerűen tisztában van azzal, hogy teljesíteni tudja a saját feladatát. Ez a fajta nyugodt optimizmusa tükröződött Monzában, ahol hivatalosan is bejelentették, hogy a Mclaren-Mercedeshez szerződik; "David biztosan előnyt fog élvezni velem szemben, hiszen rengeteg tapasztalattal rendelkezik, de idővel fejlődni fogok, és gyorsabb leszek nála." Érdekes módon leendő csapattársa nem örült túlságosan érkezésének: "Mikával hat évig nagy barátságban dolgoztunk együtt. Nagyon nehéz lesz valaki mást megszoknom magam mellett. Persze Mika felajánlotta, hogy hamar összeismertet minket, de Kimi karakterét nem tudja megváltoztatni." Mindez egy olyan férfi szájából hangzott el, aki általában kedves, őszinte és barátságot kereső... Ki hitte volna, hogy egy év elteltével egy harmonikus, konfliktusmentes atmoszférát alakítanak ki a versenyzők a Mclaren garázsban. Hogy ez így alakulhatott, abban természetesen Coulthard nagy fokú inteligenciája, és Kimi önkritikája is közrejátszott.
Räikkönen az elmúlt év során rengeteg hívet szerzett magának mind a csapaton belül, mind a szurkolók körében. A Spanyol Nagydíj ötödik körében -a célegyenesben- pokoli tempó közepette elhagyta hátsó vezetőszárnyát. Szerencséje volt, mert meg tudta tartani a gépét, de amint visszatért a boxba, semmi patáliát nem csapott, hanem szó nélkül tudomásul vette a technikai hibát.
Ezek az apró, de fontos momentumok szimpatikussá teszik a világban mindenhol. érdekes, hogy először mindig magában keresi a hiba forrását. Nem kutat kibúvók után, hanem őszintén bevallja, ha rontott. Ez történt Magny-Cours-ban, amikor öt körrel a kockás zászló előtt élete első győzelme felé száguldott és az Adelaide-kanyarban egy olajfoltra hajtott, kisodródott, így odalett a sikere, v alamint a vele járó dicsőség is.
Nagyon fontos, hogy van tartása. Montoyával az idei (2002-es) szezon során legalább háromszor csatázott kerék kerék elleni küzdelemben, és amíg Hockenheimben és Spa Francorchamps-ban emelt fővel tudott veszíteni, addig a Hungaroringen valósággal "megetette" egy bal-jobb kombinációban vetélytársát. Ez a kolumbiainak szinte annyira fájt, hogy nem is találta a szavakat a szituációra a versenyt követően.
Kimi számára nincs elveszett verseny. Kifacsarja az autó összes tartalék energiáját, és nagyon kitartó a kiélezett szituációkban. Az eszével is játszik, nem csak az életével. Határozottan támadja ellenfeleit, rövid idő alatt megtervezi fejében az előzés forgatókönyvét. Ebben hasonlít az egykori brit oroszlánra, Nigel Mansellre és biztosak lehetünk abban, hogy ez teszi őt olyan különlegessé, és valószínűleg majd a jövő nagy egyéniségévé, világbajnokává.

A jövő világbajnoka
A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen szerint Kimi Räikkonen lesz a jövő győztese. A visszavonult finn honfitársában látja azt a képességet, amellyel nem csak futamokat, hanem egy egész bajnokságot meg lehet nyerni. A fiatal finn pedig 17 futamból 11-en kiesett, ezért csupán 24 pontot gyűjtött össze ebben az idényben (2002). "Én megsajnáltam Kimit, mert annyi kudarc érte" - mondta Mika. "Pedig kétségtelenül dolgozik benne az elszántság. Egy nagy tehetség, aki ha megszerzi az első győzelmét, elindulhat az útja. A legfontosabb képesség, a tehetsége megvan hozzá, ez nem kérdés" - dicsérte Häkkinen, akinek szintén első győzelme után indult be a pályafutása. Räikkönen egébként többek között Häkkinen
közbenjárására került a Mclarenhez, ahol lényegében Mika utódja. Mika azt is elmondta, hogy ezért Kimitől is hasonló eredményeket várnak el, és a jelenlegi munkájával meg vannak elégedve.

Sisakszótár
Kimi Räikkönen sisakja az F'-es mezőny legszebbjei közül való, de mit is jelentenek rajta a színek és a formák? Ezt nemrégiben maga a finn versenyző magyarázta el nekünk. " Az első kartos versenyeimen egy egészen hétköznapi sisakot használtam - egyszerűen
megvettem a boltban, és a fejemre húztam -, de ahogy egyre feljebb kerültem a motorsport-ranglétrán, elkezdtem festetni. Uffa Tagstromot kértem fel a minta kitalálására és megvalósítására, azt a mestert, aki annak idején JJ Lethónak is dolgozott. A desingt nem bonyolítottuk túl. A kék-fehér alap nyilvánvalóan finnes egy kicsit, de ez valójában nem jelent semmit, egyszerűen tetszenek ezek a színek. Eleinte a sisak frontrészén krómdíszítést használtam, de a múlt év közepétől az is fehér lett. Az elmúlt szezon óta aztán elég sokat változtak a formák, és majdnem minden futamon változik, hiszen a partnereink gyakran cserélődnek. Az Ice Man címke is most került az oldalára, mert így hívnak a csapaton belül a kollégák. Szerintem egyébként - minden eddigi darabot beleszámítva - most mutat a fotókon a legjobban a sisakom.

Coulthard jól kezeli
Niki Lauda szerint David Coulthardra jövőre "fájdalmas időszak" vár, mert komolyan meg kell bírkóznia fiatalabb és lelkesebb csapattársával, Kimi Räikkönennel. Lauda, aki a skóthoz hasonlóan maga is versenyzett a Mclarennél, arra a következtetésre jutott, hogy a korkülönbség miatt Coulthard eleve vesztes helyzetben van. Lauda elrettentő példaként saját esetét hozta fel, amikor az 1984-ben mellé szerződtetett Alain Prost szűk két év alatt felülkerekedett rajta. Az első közös idényükben még meg tudta nyerni a világbajnokságot, a következőben azonban már nem rúghatott labdába.
A wokingi istállónál eltöltött első évében, az időmérő edzéseken Räikkönen
10:7 arányban legyőzte tapasztaltabb csapattársát, ám a pontok tekintetében 24:41-es vereséget szenvedett tőle. Ron Dennis a Mclaren sportigazgatója védelmébe vette Coulthardot, mondván: jól kezelte a helyzetet, és az elvárásoknak megfelelően szerepelt. "Kétség sem férhet hozzá, hogy Kimi páratlan tehetséggé fog fejlődni, és fényes jövő vár rá. Ugyanakkor David pontosa olyan egyensúlyérzékkel reagált jelenlétére, amelyet a Formula-1-ben ennyire járatos versenyzőtől elvárhattunk" - mondta Dennis.
"Csalódással töltött volna el minket, ha nem érinti őt kellemetlenül, hogy a csapattársa időnként legyőzi az edzéseken. De Kimi jelenléte egyáltalán nem zökkentette ki a rendes kerékvágásból."

Lieb István --- Formula magazin, 2002 december/2003 január


 
Kimi Raikkönen
 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
számláló
Indulás: 2004-07-26
 
linkek
 

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG