Kimi 1. a csucson! (2003. Malaj Nagydij)
Részlet Dávid Sándor Forma-1 sztorik 2003 c. könyvéből
... "A fantasztikus melegben fantasztikus eredmények születtek már az edzéseken is: az első helyet - életében először, de még nagyon jókor - "minden dők legfiatalabb versenyzőjeként" az újonc spanyol Fernando Alonso szerezte meg, s melléje Trulli került a sokkal esélyesebb nagymenők közül. Állitólag a Michelin-gumiknak köszönhették a pompás eredményt. Michael Schumacher viszont majdnem ugyanolyan pompásan hajtott Bridgestone-jain, ő lett a harmadik, majd Coulthard, és így tovább... Azt azonban senki sem gondolhatta, hogy ilyen felkavaró edzéseredmények után olyan verseny következik, amelynek az első néhány körében szinte minden elintéződik. Pedig így lett. Például elektromos hiba miatt Villeneuve el se tudott induni, csak nézte a versenyt. A rajtnál Alonso kilőtt, és el tudott menekülni, de mögötte már komoly káosz keletkezett.Trulli egy kissé lassan indult, és a pálya sajátosságai miatt (a rajt utáni sok kanyarban) még inkább lelassult, olyannyira, hogy Schumacher hátulról érkezvén eltalálta a bal hátsó kerekét, és kiforgatta a pályáról. Ez azonban csak egy volt a karambolok közül, mert Fisichella például nem tudott elindulni, Frentzennek is problémái voltak, de javításra Pizzonia, Verstappen és Montoya is a boxba került. Michael Schumachernek már a harmadik körben ki kellett cseréltetni a járgánya orrát, majd a verseny során összesen négyszer kellett meglátogatnia a barátait a boxban. De még ugyanabban a harmadik körben, amelyben a világbajnok megkezdte Cannossa-járását, David Coulthard versenyének is véget vetett egy elektromos hiba, ami a nagy forróságban nem is csoda. Kimi viszont, a nagyon gyors és nagyon jó Mclarennel, szinte megtáltosodott, és ahogy az előző versenyen David, most ő futott szinte tökéletes, hibátlan versenyt. Annak ellenére győzni tudott, hogy Barichello és Alonso mindent elkövetett, Ralf Schumacherről nem is beszélve, hogy elvegye tőle az első helyet. Az idősebb Schumit azonban dicséri, hogy a viszontagságok ellenére is a hatodik helyre tudta vinni a szekeret. A Ferrari egyenlőre még mindig a tavalyi autóival versenyzett, bár Michael már nagyon szerett volna az új géppel rajthoz állni. Ron Dennis viszont boldog volt, és állította, hogy ezek már az új autóik, ha nem is mindenki veszi észre a változásokat. Új motor, sok újdonság - és két győzelem! Ugyan, hol van már a Ferrarik idegesítő menetelése?! Az általában pókerarcú Kimi ezúttal tele szájjal nevetett, végre utolérhette a boldogság, az első Nagydíj-győzelem! "Vannak az embernek emlékezetes győzelmei - mondta Lauda -, de az első, az feledhetetlen!" Kimi szinte szóról szóra ezt visszhangozta minden interjújában. Boldogsága érthető. Tavaly már többször volt a győzelem kapujában, de a küszöbön mindig elbukott. Most végre átlépte. És ettől kezdve a határ a csillagos ég! - ahogy mondani szokás. Amikor a 21 éves, 7 hónapos és 24 napos Ferdinando Alonso megszerezte Sepangban az edzéselsőséget, akkor természetesen "minden idők" legfiatalabb Forma-1-es versenyzője volt, akinek ez idáig sikerült. Korábban ugyanis Rubens Barichello volt minden idők legfiatalabbja a maga 22 évével, 3 hónapjával és öt napjával. Amikor a 23 éves (itt most a hónapok és napok nem fontosak), Kimi Räikkönen (igen, umlaut ä-val, ami ugye e-t jelent magyarul, és nem paraszt a-t, ahogy máris lerajzoljuk!), szóval, amikor Kimi megnyerte a versenyt, az egyik maláj riporterlány máris tudni vélte: "ha megnyeri a világbajnokságot, minden idők legfiatalabb világbajnoka lesz!" - és nem is tévedett. Az viszont más kérdés, hogy a szemtanúk egybehangzó állítása szerint ez volt az a pillanat, amikor Kimi arcára, Forma-1-es pályafutása során először , valami igazi mosolyféle költözött. Egyesek szerint elnevette magát, mások ezt túlzásnak tartják. "Nyertem végre egy versenyt, jól megy a csapatnak, jók az autóink, és ennyi - mondta a hölgynek, amjd hozzátette: - És végre soha többé nem kell majd felelnem azokra a hülye kérdésekre, hogy mikor nyerem meg végre az első Forma-1-es versenyemet." ...
|